ADRIAN SARBU – shogunul din media

A surprins, a uimit si in cele din urma a castigat primul loc in audiente. In comparatie cu alti patroni de media a stiut sa stea in umbra si sa fie un adevarat manager pentru trustul pe care-l conduce. S-a tinut departe de presiunile politice si a stiut sa dea publicului ceea ce-si dorea mai mult… spectacol. Adrian Sarbu, caci despre el este vorba, a devenit un nume sinonim cu succesul si nu doar in Romania, ci si in Europa. Nu a trait intotdeauna momente roz, spre exemplu 2006 a fost chiar un an negru, a fost anul in care seful Pro Tv a pierdut o buna parte din oamenii pe care i-a format. Insa in 2007 a castigat poate mai mult decat se astepta.

ADRIAN SARBU – shogunul din mediaA surprins, a uimit si in cele din urma a castigat primul loc in audiente. In comparatie cu alti patroni de media a stiut sa stea in umbra si sa fie un adevarat manager pentru trustul pe care-l conduce. S-a tinut departe de presiunile politice si a stiut sa dea publicului ceea ce-si dorea mai mult… spectacol.

 
Adrian Sarbu, caci despre el este vorba, a devenit un nume sinonim cu succesul si nu doar in Romania, ci si in Europa. Nu a trait intotdeauna momente roz, spre exemplu 2006 a fost chiar un an negru, a fost anul in care seful Pro Tv a pierdut o buna parte din oamenii pe care i-a format. Insa in 2007 a castigat poate mai mult decat se astepxa. Pe langa performantele media din Romania, Adrian Sarbu a devenit un adevarat magician al domeniului si in Europa. 2007 a fost un in al satisfactiilor totale.
Pe de o parte ar fi avansarea sa in structura companiei de televiziune CME. De cealalta parte, o chestiune si de orgoliu, ar fi readucerea in trust a ziarului “Pro Sport”.

——

 

2007 anul shogunului

Drumul catre reusita este adesea anevoios, mai ales atunci cand te simti tradat de cei mai in forma angajati. A fost si cazul lui Adrian Sarbu care anul trecut a pierdut unul dintre cei mai de incredere si vechi colaboratori ai sai, Mihnea Vasiliu, directorul general al trustului Media Pro, si asta nu a fost singura lovitura primita de bossul Pro Tv in 2006. Sarbu si-a luat ramas bun si de la vedeta de televiziune Teo Trandafir, de la grupul umoristic „Vacanta Mare”, dar si de la grupul de realizatori ai serialului „La bloc“, despre care revista Money Express spunea ca au fost adevarati catalizatori de audienta si de bugete de publicitate la Pro TV.

Ronald Lauder, omul care i-a schimbat destinul lui Adrian Sarbu
Ronald Lauder, omul care i-a schimbat destinul lui Adrian Sarbu

Insa a sosit si momentul in care soarele a rasarit pe strada lui Adrian Sarbu, caruia apropiatii ai spun „Shogunul”. Luna trecuta Adrian Sarbu a devenit manager operational la CME, companie de televiziune americana prezenta in sase piete din Europa Centrala si de Est, printre care si Romania. Aceasta este prima promovare importanta a unui executiv roman in conducerea unei companii listate pe piata bursiera internationala. Grupul este cotat pe piata NASDAQ din Statele Unite si are in prezent o valoare de piata de circa 3,5 miliarde de dolari. In noua calitate de COO Sarbu se va ocupa de managementul operational al grupului si ii va raporta direct lui Michael Garin, Chief Executive Officer (CEO) al CME, din 2004. Adrian Sarbu spune ca a accepxat aceasta functie fiind fundamental legat de CME, atat ca manager, cat si ca partener. „In 1994, Ronald Lauder a fost singurul care mi-a intins mana si asa am putut relansa PRO TV-ul. Anul trecut, cand CME a avut nevoie de mine, de experienta mea si de timpul meu pentru a aduce operatiunile din Cehia si Slovacia la nivelul PRO TV-ului, am fost de acord sa preiau aceasta responsabilitate. De asemenea, accepxarea noii functii este in primul rand o obligatie morala fata de partenerii mei”, a mentionat Sarbu.

 

Punct si de la capat

La numirea sa in functia de director regional la CME (Romania, Cehia si Slovacia), televiziunea din Cehia avea situatii financiare discutabile. In luna martie 2007, s-a vorbit chiar de o scadere a veniturilor din publicitate ale postului controlat de CME. Potrivit unei publicatii cehe citata de Money Express, veniturile TV Nova au scazut de la an la an cu 11%, iar profitul operational a inregistrat de asemenea o scadere, cu 9%, in 2006 comparativ cu 2005. Acum lucrurile s-au mai schimbat si postul cehesc da semne de revigorare.
Acest lucru inseamna pentru Adrian Sarbu o ingrosare substantiala a conturilor.
Potrivit unui editorialist ceh citat de „CBW“, in noiembrie 2006, Shogunului i s-ar fi oferit, la numirea in functia de director regional inul trecut, 1 milion de dolari pentru fiecare an in care Tv Nova creste cu 15%, la un salariu de baza de 500.000 de dolari. Asadar, tragand linie, cele doua piete au adus un profit de peste 310 de milioane de euro in 2006 si 2007, deci Adrian Sarbu a depasit pragul care conditiona primirea milionului de doalri.
 

Miza este pe ProSport

ADRIAN SARBUAcum, Adrian Sarbu pare concentrat pe batalia ce se va da pe segmentul presei sportive. Principala tinta este „Gazeta Sporturilor“ care este condusa, paradoxal, de fondatorul „Pro Sport“, Catalin Tolontan. Va reusi sa-l „bata“ Sarbu pe fostul lui angajat? Parerile sunt impartite. Razvan Corneteanu crede ca „sinergiile cu Sport.ro vor fi imense, avantaj care va fi determinant in competitia cu GSP. Rezultatul? Pro Sport si Sport.ro vor castiga batalia in maximum doi ani”. Aurelian Amuraritei, publisher in cadrul Realitatea-Catavencu, este de parere ca liderul segmentului, GSP, este linistit deocamdata, dar ca nu va sta cu mainile in san, continuand sa se dezvolte. In doua cuvinte „reincepe jocul”, rezuma Amuraritei. Catalin Tolontan, redactor-sef cu functii executive la GSP, ezita sa dezvaluie ceva din planurile ziarului editat de Intact – de pilda, ce strategie va adopxa GSP daca „Pro Sport“ va iesi pe piata gratuit. Unii oameni de media iau in calcul acest scenariu, in timp ce altii nu il vad fezabil.
Steliadis UNU